torsdag 24 december 2009

julafton


Ja, idag är det ju julafton. Jag hade gjort rim till alla mina paket. Dom vart ganska lyckade. Sen fick jag många ritsaker bl.a kol och tillhörande papper (som dom visserligen trodde var som man kunde rita med blyerts på, för det var det dom hade tänkt)som jag har suttit och ritat med nu. Det blev två teckningar. Jag ritade av två bilder i en almanacka/kalender som jag fick av Ia&Johan. Det var jättesnygga bilder i den! Jag ritade först av ett ansikte och det vart typ den bästa bild jag ritat! Sedan ritade jag av en helkroppsfigur men den vart inte lika bra. Jag är bättre på att rita ansikten, i alla fall med kol. Så jag har hittat en ny grej. Kol! Det är mycket roligare än blyerts! Man behöver inte vara lika noga, det gör ingenting om man råkade rita ett sträck fel. Nackdelen med kol är att om man lägger handen på medans man ritar så suddas hela teckningen ut och man blir svart om handen. Så man får vara försiktig, och efter man har ritat så får man spraya på fixeringsspray, men det hade inte vi så jag tog hårspray och det funkar också, men vi ska köpa fixeringsspray. Jag har en känsla av att kol kommer bli min nya grej. Så testa det! I morgon kommer det en bildbomb på det jag fick och det jag gav. Nu ska jag nog gå och lägga mig för det börjar bli sent. Kalle var lika bra som alltid! Sedan ska jag bara avsluta med att säga Tack för alla presenter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar