måndag 27 december 2010

min värld

det är kallt här, men varmt där. jag förstår inte varför jag inte kan vara där.
jag fantiserar om varulvar och vampyrer.
för när du rör mig skälver min kropp till och jag kan inte andas.
när jag ser dig stannar min värld.


min värld har förändrats. min värld är inte här. min värld är där, där den inte ska vara.
för att jag är jag och du är du och det kommer aldrig bli ett vi.
för himlarna sänker sig och stjärnorna dinglar som plaststjärnor i en mobil.


för du och jag kan aldrig bli du och jag, det kan bara bli ett vi.
för att änglarna gråter och månen hånskrattar medan marken försvinner under mina fötter och jag
faller.


tänk om allt var sant. tänk om allt var falskt. vi kommer aldrig få veta.
för jorden är bara ännu en prick i en stor hög med prickar och vintergatan är obefintlig.
och jag är jag fast ändå inte. och jag finns fast ändå inte.


och du lever och jag lever men tillsammans är vi döda.
det är så det måste vara.

1 kommentar:

  1. min värld har förändrats. min värld är inte här. min värld är där, där den inte ska vara.
    för att jag är jag och du är du och det kommer aldrig bli ett vi.
    för himlarna sänker sig och stjärnorna dinglar som plaststjärnor i en mobil.

    Nora, det här tycker jag var mycket vackert, absolut särskilt sista raden/meningen. Lysande snyggt!!

    SvaraRadera