tisdag 4 januari 2011

jag vill

jag har alltid velat ha en fönsterplats. jag vill sitta i ett fönster på sommaren och titta ut över gården. jag vill ha en stort, ljust hus med öppen planlösning och stora fönster. jag vill ha en stor åker där det går hästar och en blomsteräng bredvid. jag vill ha en björkskog med hallon som växer mellan varje träd. jag vill ha ett rum med sänghimmel och lyktor i miljoner färger och färgglada kuddar. jag vill ha ett rum med ett snett tak och stora fina gardiner i fönstret. jag vill ha utsikt mot havet. jag vill ha ett fönster i taket där jag kan ligga på nätterna och titta ut mot stjärnorna. jag vill ha ett vitt hus med blå fönsterluckor, precis som i The Notebook. jag vill ha en verandra som löper runt halva huset. jag vill ha en sjö med tusen simmande svanar i. jag vill ha en liten roddbåt som jag kan ro ut till svanarna med. jag vill ha en sjö med träd som går under ytan. jag vill ha allt det där med någon som älskar mig. annars kvittar det.



1 kommentar:

  1. åh, visst är det underbart att drömma om hur man vill bo? det var verkligen otroligt vackert i the notebook, när de rodde bland fåglarna i trädsjön. tänk om man kunde ha det så... jag har en bestående bild av att bo i ett slott vid havet, där jag kan rida på hästar längsmed stranden. i slottet skall det finnas plats för alla fina vänner, och såklart underbara fönsternischer. med åren har jag hittat ännu fler sådana drömbilder, som det jag drömde om en natt: ett hus med rum i olika nivåer och storlekar, vindlande gångar och stegar upp till vissa rum osv, ett slags labyrinthus! hade jag möjlighet att själv få rita ett hus skulle det vara på det sättet, och det skulle ha massor av "kyrkfönster", dekorerade fönster i olika färger, mosaiker av mina vänners konstverk till exempel. ja, drömma kan man...

    SvaraRadera