tisdag 1 februari 2011

om dagarna

jag tycker att jag är ganska ärlig i den där bloggen, jag visar mig själv ganska mycket
men aldrig någonsin kommer jag visa mina innersta känslor, mina innersta tankar, minna innersta drömmar
dom håller jag för mig själv

just nu sitter jag i ett kolsvart rum
den enda ljuskällan är datorn
jag har stereon på hög tankar-som-inte-hörs höjd och lyssnar på melissa horn och lars winnerbäck
just nu spelas en duett med lars winnerbäck och miss li
nu byttes låten till timglas
och jag tänker "om jag bara kunde hitta pianonoterna till denna låt"

idag har varit väldigt konstig
absolut inget speciellt har hänt
skoldagen var nästan lika fin som igår
av någon anledning gillar jag dock inte tisdagar lika mycket som alla andra
alla älskar att det är kortaste dagen och 'chill' lektioner
visst det gör jag också
men jag tycker ändå inte om tisdagar lika mycket

som sagt var skoldagen fin
och här hemma har jag bara haft det mysigt
men jag greps idag av en väldig längtan

igår upplevde jag något som idag är ett väldigt fint minne
som jag kommer minnas väldigt länge
om jag av någon anledning skulle glömma bort det
finns det i tryggt förvar mellan pärmarna i min dagbok
som jag planerar att döpa till 'om nätterna'


nu låter det som om det var något stort vilket det inte var
men fint var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar