tisdag 15 mars 2011

engelska novell och dagen i övrigt


Åh, nu har jag äntligen fått till något som kan liknas vid en bra början på en historia. Det är nämligen så att vi ska skriva en novell på engelskan och man får skriva vad som helst och varje lektion har jag skrivit en ny början eftersom jag inte varit nöjd med det jag tidigare skrivit. (Jag känner mig lite efter). Jag har väldigt lätt för engelska och har alltid haft det, men det är svårare att skriva noveller på engelska eftersom man ibland inte riktigt vet hur man ska formulera sig på rätt sätt. Och jag har problem med när man ska ha frågetecken om man tänker och sånt. Lite svårt att förklara men jag ska fråga min lärare nästa gång.

Lite ovärt inlägg men jag tyckte det kunde berättas ;)

I övrigt så har skoldagen varit bra, om än lite seg. Här hemma har jag bara lyssnat på musik och kollat in lite bloggar och sånt. Ganska mysig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar