söndag 13 mars 2011

vårmirakel

jag sitter och spelar piano medan solens strålar letar sig in och värmer mina fingrar. det är en helt annan känsla att spela nu när solen skiner och våren är på väg. nu när det inte längre är mörkt. mina händer rör sig mot den högra delen av pianot och ut hörs de ljusa tonerna av lars winnerbäcks timglas (fast i gladare version) istället för den lite mörkare hey there delilah. helt plötsligt fylls jag av en längtan. en längtan av en tidigare vår. ett minne. jag känner mig gladare och lugnare än på länge. åh, hur vårens strålar lyser upp mitt inre.

1 kommentar:

  1. Åh fina Nora! Tack för den senaste kommentaren! Den värmde verkligen. Jag ska slänga iväg ett mail till kvällen om jag hinner, det hade verkligen kännts jättebra. Och det du skrev om här låter hur härligt som helst.

    SvaraRadera