fredag 20 januari 2012

åtta saker jag verkligen vill ha


det är en väldig skillnad på materiella saker och emotionella saker, men så här blev listan;

  • en egen lägenhet. jag kanske inte vill flytta precis på momangen, men det skulle inte vara så dumt med ett eget litet krypin att inreda precis på mitt egna lilla vis med stora fönster och utsikt, där jag kan göra precis vad jag vill.
  • queer as folk boxen och rage serietidningen skulle inte vara så himla dumt.
  • en polaroidkamera som tar 600-film och massor med film till den, farfars gamla voigtländer och pappas analoga canon.
  • en betald jorden runt-resa med personerna jag älskar
  • musik musik musik. bl.a múms album, säkert!s album, bon ivers album, sigur ros album inni, mazzy stars album, mumford&sons album, pj harveys album, the antlers album, fleet foxes album etc etc...
  • förmågan att skita i vad alla tycker och alltid köra min egen grej.
  • att tiden ska gå väldigt långsamt under fina stunder och väldigt snabbt under tråkiga stunder. så man kan njuta av det fina i livet innan ögonblicket är förbi
  • att träffa nya människor som är mer som jag och utöka min bekantskapskrets ytterligare

1 kommentar:

  1. åtta mycket bra grejer, tycker jag minsann. och det du vill ha, det kommer du att uppnå, det är jag övertygad om. mer än övertygad, om det går. okej, det kanske tar ett tag att fixa lägenheten och de materiella tingen, men nonetheless. Puss syster!

    SvaraRadera