torsdag 23 december 2010

locked up in my memory

Samma kväll som jag skrev förra inlägget drömde jag en mardröm, och den var väldigt hemsk. Jag vaknade upp och grät.
En mardröm som jag drömt många gånger, mer när jag var mindre dock är den här: Jag är på dagis och leker och helt plötsligt kommer en stor våg av lava och sköljer över hela lekplatsen. I ett försök att komma undan klättrar jag upp i ett högt träd men lavan bränner ner trädet så att det välter och tar mig med sig. En annan är den jag skrev i förra inlägget men det är alltid olika. Ibland är det en vanlig dröm och ibland en mardröm. Jag springer och springer och springer men det känns som om jag springer i kvicksand. Jag kommer inte fram och jag får panik. Jag har haft många underbara drömmar också men dem håller jag för mig själv. Inlåsta i mitt minne. Vad drömmer ni?

1 kommentar: