tisdag 25 januari 2011

kuriosa

jag kan vara mig själv mer med någon jag inte känner än med någon jag känner, för man vet aldrig om man någonsin kommer träffa personen igen och denna någon vet inte alla fel man gjort. jag skulle vilja träffa någon ny som får upptäcka alla mina fel och alla mina brister. någon ny som får upptäcka hela mig och inte bara den ni ser. den sidan av mig som man inte kan se, som inte så många fått se. än. jag skulle även vilja träffa någon ny som får upptäcka allt det bra med mig. jag skulle vilja ligga under stjärnorna en sommarnatt. jag skulle vilja kunna spela piano som en gud. jag skulle vilja åka ut till rymden och se galaxerna och landa på planeterna. jag skulle vilja kunna flyga. jag skulle vilja så jävla mycket. men det är sällan det man vill ska hända händer. jag drömmer mycket om alternativa verkligheter. jag drömmer om att kunna resa tillbaka i tiden och få uppleva det där underbara igen och igen och igen. jag drömmer om fjärilar och fåglar och så himla mycket annat. jag är otroligt fascinerad av universum. jag sträckläste häromdagen en artikel i national geographic om vintergatans hjärta, som visade sig vara ett svart hål som slukat hela planeter och stjärnor. jag har aldrig sett en ängel. en fjäril, eller två har aldrig funnits i min ägodel. en viskning och en dröm för två har aldrig funnits vid i mitt liv. änglar i mitt hår har funnits men bara på lek. fantasier och verkligheter har aldrig förenats. jag har aldrig älskat så som bara jag kan älska. men det är inget jag skäms för. tvärtom. det är något jag är stolt över. jag har inte slösat.
jag ska aldrig mer säga jag älskar dig till någon om jag inte menar det.

enligt wikipedia betyder kuriosa värdelöst vetande, saker som är sanna men saknar betydelse.
det tycker inte jag
en annan sida säger att kuriosa betyder en märkvärdig och egendomlig sak
vi kör på det
fast egentligen är det inte så märkvärdigt och egendomligt
det är bara jag.

1 kommentar:

  1. fast egentligen är det ju det som gör det så märkvärdigt och egendomligt, att det är just du.

    SvaraRadera