onsdag 26 januari 2011

frihetsflickan

weheartit.com
- hon sprang alltid omkring i trädgården och fångade fjärilar. hon sade att de var till hennes samling
jag förstod inte riktigt men frågade ingenting.
------------------
- hon och jag satt en gång på berget och pratade om livet. då sade hon helt plötsligt
jag vet allt om dig, vill du veta allt om mig?
ja, svarade jag utan att riktigt förstå eller tro på att hon kunde veta allt om mig. det gjorde ju inte ens jag
---------------
- hon hade alltid en fjäder från en svala runt halsen. hon sade att den var det enda som gav henne någon slags känsla av frihet. om hon inte hade den runt halsen kände hon sig strypt och fasthållen. utan den kunde hon inte göra någonting.
---------------
- den bästa dagen i mitt liv var en nästan bubblande het sommardag i augusti. vi hade känt varandra i precis 56 dagar, åtta timmar och 45 minuter. helt plötsligt tog hon min hand och sa att hon älskade mig. innan jag hann säga något kysste hon mig. det var den bästa dagen i mitt liv.
-------------
- den värsta dagen i mitt liv var när jag insåg att jag hade förlorat henne. mitt hjärta krossades i tusen bitar och himlen såg ut att vara ett enda stort mörker, fast det var mitt på dagen. jag hade inte längre livsglädje kvar. jag gick hem och satte mig i soffan och bara stirrade ut i luften. oförmögen att tala. oförmögen att gråta. nästa dag kunde jag inte göra annat än att gråta.


förlåtförlåtförlåtförlåtförlåtförlåtförlåtförlåtförlåtförlåtförlåtförlåtförlåtförlåtförlåtförlåtförlåtförlåtförlåtförlåtförlåt
--------------------------------------------------
 mina tårar rann medan jag läste hans ord som jag fått i ett handskrivet brev med posten. jag mindes allting. jag kunde inte förstå varför han skickat detta till mig. varför han ville att jag skulle minnas den värsta dagen i mitt liv. men samtidigt var jag så innerligt tacksam.
när jag hade läst vartenda ord minst tio gånger upptäckte jag att en av sidorna var ihopklistrade. jag sprättade upp ena sidan med en brevkniv, så försiktigt jag kunde för att inte förstöra hans ord, och en lapp föll ut. jag vecklade upp den och såg orden
"jag har aldrig slutat älska dig"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar