lördag 30 april 2011

i sommar

i sommar ska jag skriva. jag ska sitta en hel vecka i finnhällan och skriva. och bada sola skratta busa och allt annat som hör stugan till också men framförallt skriva. allt som poppar upp. allt. i sommar ska jag vara ute varje dag. jag ska utforska holmsund lite grann. skita i att jag kanske villar bort mig lite och cykla runt i hela holmsund. i sommar ska jag gå en massa nattpromenader på gatorna under sommarstjärnornas sken. då ska jag tänka igenom allt. och skriva lite till. i sommar ska jag rita. jag ska köpa ett ritblock och ta med mig överallt. jag ska ha en höst med nedritade sommarminnen att längta tillbaka till. i sommar ska jag inte sitta hemma och inte göra någonting. jag ska leva livet, även om det kanske blir lite för mig själv. men sån är jag och har alltid varit. och kommer alltid vara. en ensamvarg sådär. fast även en ensamvarg behöver någon ibland. men det har jag, så allt är bra. i sommar ska jag bara vara och släppa alla bekymmer och dumma tankar. i sommar ska jag sitta under ett träd och skriva en lista på saker att göra innan jag dör. i sommar ska jag fota fota fota. i sommar ska jag leva leva leva. 
i sommar ska jag göra något jag aldrig gjort förut.


jacarandorna står i blom
syrsorna sjunger blues
hopp är en illusion, att falla är tradition
så vi fortsätter fortsätter fortsätta
falla så fort vi reser oss upp
vi faller så fort vi reser oss upp
men det blir bättre varje dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar