torsdag 27 januari 2011

lite idéer till mitt rum

weheartit.com
Sitter och lyssnar på mumford & sons och daniel adams ray och tänkte skriva en liten lista om saker jag vill ha på mitt rum, för jag har nämligen kommit på några väldigt bra saker!

- tunt enfärgat jordigt tyg till egengjord sänghimmel och tyg i taket.
- ljusslinga
- ljuslyktor i olika färger, gärna röd.
- massa svartvita bilder, t.ex gamla modebilder, bilder på paris eller andra länder och sådant som jag ska ha som tapet på ena väggen.
- ännu mer fjärilsbilder (till mitt livsprojekt) som jag sedan ska sätta upp på en annan vägg när jag fått några stycken. (har ännu inte skrivit ut någon)
- en säng utan någon som helst gavel alls ( i så fall en fin gammeldags typ)
- massa värmeljus i fina ljusstakar (heter det så om det är värmeljus?)
- mönstrade tyger att sätta på vissa bokhyllslådor
- en ny lite finare kontorsstol (eller i alla fall omklädd, Ia? :))
- vit eller svart färg till att måla om tv bordet.
- en finare nattduksbordslampa.
- massa fina prydnadssaker.
- en svart, mörkbrun eller vit fågelbur.
- drömfångare (med många fjädrar)

1 kommentar:

  1. spännande idéer! fågelburar är ju jättefina, tänk att hitta en antik sådan, tex - eller iaf en i sån stil. åh, det är så roligt att inreda, nu skulle vi bara haft massor av pengar också!

    SvaraRadera