söndag 15 maj 2011

en söndagslista

När jag vaknar på morgonen är klockan oftast sju på en vardag och jag stänger av väckarklockan och sover i fem minuter till. sedan tar jag ca tjugo minuter på mig att äta frukost och sist tar det ca fyrtio minuter att klä på mig, sminka mig och fixa håret. sedan åker jag iväg till skolan när klockan är runt åtta. 


Värsta stadiet i livet när man inte har någon aning om vad man vill göra. och vem man är. när man känner sig vilse.

Den bästa känslan är lycka. och när man känner sig gladast i världen och inget kan stoppa en.

Jag är rädd för framtiden och misslyckanden.

Jag tycker det är fascinerande med rymden och det faktum att vi kan tala. att vi kan forma ord med munnen som alla som talar samma språk sedan förstår. och männsikohjärnan, naturen och att fåglar kan flyga. och att fast jorden snurrar runt står vi fortfarande upprätt. och gravitationskraften, människans fria vilja och kärlek. och det sorgliga faktum att människor kan bete sig som fullständiga kräk ibland.

Jag skulle vilja mycket. en del lite för personligt att skriva här. jag har skrivit ett inlägg om saker jag vill redan. titta in här.

Jag ogillar folk som inte kan acceptera att de har fel. eller att det finns sådana som inte tycker som dem. och folk som startar bråk och krig. jag ogillar också när man inte får vara som man är. och ideal. och stjärnlösa nätter.

Jag tycker om stjärnhimlar, nyckelben, andetag, folk som vågar vara sig själva, att skratta, månar och sommarben och vårkärlek.

Jag lyssnar på folk som har en mening i det de säger. och bon iver, dark dark dark, håkan hellström, mumford & sons, daniel adams-ray, melissa horn och så himmelens mycket mer.

Jag tittar på alldeles för mycket egentligen. jag tycker om att titta på franska filmer så som c'est pas moi, je le jure (it's not me, i swear), jeux d'enfants (love me if you dare) och amelie från montmartre. jag tycker också om att titta på tv-serier som grey's anatomy, buffy the vampire slayer och one tree hill. och jag har tänkt se skins och my so-called life. 

Bästa dagen på veckan är fredagar. då är alla så glada och vi har musik på skolan. och då börjar helgen.

När jag blir arg kan jag skrika rakt ut. jag blir så frustrerad att jag inte vet vart jag ska ta vägen och jag bara skriker. lyckligtvis är jag aldrig långsint. 

Jag grät senast
det minns jag inte.

I sommar ska jag rita mycket. jag ska köpa en ritblock och sätta mig under ett träd och rita det jag ser. jag ska cykla runt holmsund och umeå med syster och en picknick korg och kameran i handen. jag ska vara ute så mycket som möjligt och bada och läsa och drömma. och jag ska skriva en lista över saker jag ska göra innan jag dör. jag ska gå nattpromenader. i sommar ska jag göra detta.

lånad av cary 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar